Nasza wycieczka rozpoczęła się, nie przez przypadek, pod parafią p.w. Ducha Świętego. Rajd podczas którego uczestnicy zapoznawani byli z IV pielgrzymką papieża Jana Pawła II do Polski, która rozpoczęła się właśnie w Koszalinie, nie mogli pominąć tego miejsca. 30 lat temu przy parafii odbyła się Msza Święta, której przewodniczył papież. Wstąpiliśmy do kościoła na chwilę modlitwy i oglądaliśmy pamiątki po tym wydarzeniu. Jesteśmy w trakcie zbierania punktów na Odznakę Krajoznawczą „Miejsca Kultu św. Jana Pawła II”, więc była to okazja do zdobycia kilkudziesięciu. Pod parafią odbył się także konkurs wiedzy z nagrodami o tej pielgrzymce papieża.

Naszą wyprawę poprowadzili Emilia i Kazimierz Raczyńscy przodownicy Turystyki Pieszej. Dalsza trasa wiodła nas przez Zespół Przyrodniczo Krajobrazowy „Wąwozy Grabowe”, gdzie poznawaliśmy charakterystyczne cech drzew – grabów, trześni, buków, dębów różnych gatunków itp. W czasie naszej wycieczki zdobywaliśmy również punkty na Odznakę Turysty Przyrodnika, dlatego szczególnie zwracaliśmy uwagę na napotkane rośliny. W terenie chronionym mieliśmy możliwość zaobserwowania specyficznego ukształtowania terenu wąwozów. Pierwszy przystanek podczas trasy odbył się w parku im. Wł. Turowskiego, gdzie niektórzy chętnie skorzystali z placu zabaw. Tam podziwialiśmy piękne pomniki przyrody – dęby i buk. W dalszą drogę wyruszyliśmy po przekąsce i skierowaliśmy się do koszalińskiego lasu. Był to czas pięknego relaksu przez kontakt z naturą – wędrowaliśmy słuchając śpiewu ptaków. Przechodziliśmy fragmentami szlaków: „Pętli Tatrzańskiej” w kolorze żółtym, „Papieskiego”, Józefa Chrząszczyńskiego – czerwonego, ścieżki przyrodniczo – Leśnej „Góra Chełmska” a także małym urywkiem Pomorskiej Drogi św. Jakuba.

Po pokonaniu 12 km, Rajd zakończył się na Chełmoniewie.

Do zobaczenia na kolejnej wycieczce.

Zawartość strony jest niedostępna.
Proszę zezwolić na użycie przez nas ciasteczek poprzez kliknięcie przycisku "Akceptuję" na pasku komunikatu

Emilia Raczyńska

Rajd Papieski 29.05.2021
Dziennik elektronicznyWolontariatGaleria zdjęć ZPSMmLegitymacjaKontakt
Skip to content

Kontynuując przeglądanie strony, wyrażasz zgodę na używanie przez nas plików cookies. więcej informacji

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.